ROZPOČET

 

Přečtěte si pár tipů, jak ušetřit na online reklamě.  Poradíme Vám jak zvolit správnou částku, kterou investovat do reklamy.

Rozpočet je pro Vaši kampaň klíčový. Definuje, jak širokému publiku se Vaše reklama zobrazí a následně, jak se zvýší Váš prodej.

 

Kolik mám utratit za týden?

Při nastavení Vašeho rozpočtu je nejlepší vycházet z toho, kolik Vašich potenciálních klientů sa dá zasáhnout online.

Počítejte s tím, že z pravidla z 10 000 zasažených potenciálních klientů můžete v průměru získat 100 návštěvníků Vašeho webu, kteří se zajímají o Váš produkt. Za tyto návštěvníky zaplatíte přibližně 280 Kč.

Nastavení rozpočtu vychází z následujících faktorů:

-          Kolik Vašich potenciálních klientů můžete svou reklamou zasáhnout online

-          Kolik klientů Vaše reklama podnítí ke koupi Vašeho produktu.

-          Kolik vyděláte na jednom kupujícím

 

Pokud nemáte s ETARGET zkušenosti, zvolte si pro Vaši kampaň nižší rozpočet. Suma 2 000 Kč je dostatečně vysoká na to, aby Vám přinesla nové návštěvy na Váš web a následně zvýšila prodej.

 

Po spuštění Vaší kampaně zkoušejte různá nastavení a zjistěte, kdy Vám Vaše kampaň přináší nejvíce.

Pokud již s ETARGET zkušenosti  máte, postupně Váš rozpočet zvyšujte do té doby, dokud Vaše reklama přinese nejvyšší návratnost.

Měřte, kolik zákazníků Vám Vaše online kampaň přináší, testuje svůj optimální rozpočet, který Vám přinese nejvyšší zisk.

 

  Jakou mám nastavit cenu za klik?  

V online mediálním prostoru nechcete inzerovat jen Vy. Proto, čím vyšší cenu za klik nastavíte, tím více budete upřednostněni před Vaší konkurencí. 

Při nastavení ceny za klik vycházejte z těchto doporučení:

 

Úzce Cílené kampaně:

Při úzce cílených kampaních nastavte cenu za klik výše, než u kampaní se širším cílením. Důvodem je potenciálně vyšší množství inzerujících na menším množství webů (protože tvoří jen určitou část z množství stránek v síti ETARGET). Nasazením vyšší ceny za klik si tak koupíte větší podíl online mediální plochy.

Při použití úzce cílených kampaní (například sport, ekonomika, bydlení, cílení pomocí klíčových slov a mnoho dalších) Vám doporučujeme nastavit si cenu za klik od 3.50 Kč a více. Znovu mějte na mysli, že čím širší zásah vaší kampaně, tím musíte nastavit vyšší cenu za klik.

 

Široce cílené kampaně (Plošné cílení):

Při použití širšího cílení si nenastavujte cenu za klik nižší než 2.80 Kč.

Při potřebě získání většího množství návštěv na Vašem webu (například nad 7000 návštěv/týden, nenastavujte si cenu za klik nižší než 3.50 Kč). V opačném případě nemusíte na Váš web dostat požadovaný obnos návštěv za požadovaný čas.

 

Optimalizace!!!

Během Vaší kampaně testujte, jak daná reklama ovlivňuje Váš prodej. Jedině takto můžete Vaši kampaň nastavit tak, aby Vám co nejvíce zvýšila Vaše prodejní výsledky. 

Pro další informace nebo pomoc s optimalizací nás neváhejte kontaktovat.

 

Jak vím, že se mi to vyplatí?

Je důležité Vaši kampaň i měřit. Jedině měřením dokážete zjistit, do jaké míry zvýšila Váš prodej a jestli se Vám vyplatí do Vaší reklamy investovat.

Zaměřte se na následující parametry:

 

1.       Celkové prodejní výsledky:

o   Porovnávejte prodejní výsledky v období před a během Vaší kampaně.

 

2.       Přímé konverze - například prodejní výsledky ovlivněné Vaší kampaní (Online prodej)

o   Měřte kolik návštěvníků Vaší stránky, kteří ji navštívili přes online reklamu, si zakoupilo Váš produkt/službu.

 

3.       Prodejní výsledky ovlivněné Vaší kampaní (Offline prodej)

o   Pokud Vaše produkty prodáváte jinak než přes e-shop, zeptejte se Vašich zákazníků ústně nebo pomocí dotazníku. Zeptejte se, odkud o Vašem produktu/službě vědí a na základě čeho si produkt/službu zakoupili právě u Vás.

 

4.       Návštěvníci Vašeho webu:

o   Okamžité zvýšení prodejních výsledků není jediná indikace úspěšnosti Vaší kampaně. Sledujte také, kolik lidí navštěvuje Váš web a porovnávejte to s údaji před Vaší kampaní.

o   Dívejte se na množství navštívených stránek Vašeho webu a celkový čas strávený na Vašich stránkách. Budoucí nákupní rozhodnutí začíná tím, že návštěvníci Vašeho webu na něm setrvají a proklikají si jeho obsah.

 

5.       Vyhodnocení

o   Porovnejte své okamžité prodejní výsledky po kampani s výsledky před ní. Sečtěte navýšení prodeje a porovnejte výslednou sumu s Vaším rozpočtem na Vaši reklamní kampaň.

o   Mějte na mysli i to, že Vaší kampaní ovlivníte i lidi, kteří navštívili Vaši webovou stránku, ze které po čase odešli bez nákupu. Nákup však mohou uskutečnit za několik dní nebo týdnů. Pamatujte proto, že se Vaše reklama může zhodnocovat i nějaký čas po jejím ukončení.

 

Neustále Optimalizujte!!!

o   Na základě výše uvedených kritérií měření Vaší kampaně, měňte její nastavení tak, aby Vám přinesla lepší výsledky. V tomto případě se dokážete věnovat nastavením Vaší ceny za klik, cílení, změnou sloganů na Vašich odkazech a kreativě.

o   Naměřené výsledky zpětně přehodnoťte a zlepšete nastavené parametry Vaší PPC kampaně. Co sa týká ceny, pamatujte, že právě nízko nastavená cena za klik může být jedním z faktorů, které ovlivňují to, že se Vaše PPC odkazy nezobrazují na dostatečném množství online mediálního prostoru. Cena také ovlivňuje kvalitu stránek, na kterých se bude Vaše reklama objevovat. Čím kvalitnější stránky zobrazují Vaši reklamu, tím máte vyšší pravděpodobnost, že vzbudíte reálný zájem o koupi Vašeho produktu (jinými slovy, snižujete svůj Cost Per Action "CPA")

Více o rozpočtu se dozvíte ZDE.

 

 

Pokud máte další otázky, neváhejte nás kontaktovat.      

   

Tel: +420 246 019 741

Emial: obchod@etarget.cz


Kontakt

ETARGET SE Na Folimance 2155/15 120 00 Praha 2

obchod@etarget.cz

+420 222 352 303