Pět nejčastějších chyb v online reklamě

 

 


 
1. Slabá různorodost reklamních kanálůMnoho inzerentů se soustředí pouze na reklamní kanály, které jim historicky přinášejí trvalý a jednoduše měřitelný efekt. Dobrým příkladem je reklama ve vyhledávači nebo cenovém srovnávači. Nespokojte se pouze s jedním nebo prvním reklamním kanálem, který najdete. Je důležité uvědomit si, že zkušenost z bannerové reklamy nebo facebook reklamy je velmi individuální a neopakovatelná. Obrovské možnosti nastavení dávají mnoho příležitostí udělat něco dobře, ale i pokazit, proto se nenechte odradit, pokud vám něco nefunguje. Buď máte kampaň nesprávně nastavenou nebo je třeba hledat nová řešení, možná s novými partnery.

 

 
2. Spoléhat se pouze na statistiku Většina klientů vyhodnocuje reklamu podle toho, co jim přinese. A to je správné. Nicméně vyhodnocování dat, jak jsme se k tomuto úspěchu dostali, jak ho zachovat, případně rozšířit, je už složitější. Nejčastěji sledujeme návštěvu na webu, bounce rate (míru okamžitého odchodu) a čas strávený na stránce. Nespoléhejte se pouze na statistická data z Google Analytics. Technologie stále nedokáže odhalit zájem návštěvníka z jeho chování. Proto doporučujeme kombinovat statistická data s kvalitativními. Co to znamená? Nahrávejte si návštěvy na vašem webu a vybrané z nich si přehrajte (dobrý nástroj je např. Hotjar). Takto zjistíte, která reklama vám přináší nadějné zákazníky a která jen náhodné "zbloudilce".

 

 
3. Podceňování úlohy kreativy, nejen klik je důležitý Mnoho inzerentů podceňuje kvalitu toho, co lidem na internetu ukazují. Více se zamýšlejí, který reklamní systém využijí, jak kampaň nastaví, než zda reklama vhodně oslovuje zvolené publikum, jestli lidem něco přináší a zda jim dává dobrý důvod si reklamu zapamatovat nebo na ni reagovat. Platí jednoduché pravidlo: představte si, co by měl klient o vás vědět, aby měl důvod si pro svůj nákup vybrat vás a ne vašeho konkurenta. Věnujte více pozornosti kreativitě, než tomu, jak ji někomu zobrazíte. Přemýšlejte nad tím, co si o vás člověk zapamatuje po tom, co vaši reklamu viděl, ale nekliknul na ni. A takových lidí je většina.

 

 
4. Co opravdu znamená cílení

Inzerenti často přeceňují schopnost cílit reklamu reklamními systémy. Při plánování kampaní je třeba si uvědomit, že:

- výběrem cílové skupiny jen zvyšujete pravděpodobnost, že mezi oslovenými lidmi jich bude více, než je běžné (pokud si vyberete fanoušky aut, jsou tam částečně i lidé, které to nezajímá; pokud si vyberete lidi, vyhledávající slovo "fotoaparát", ne všichni si ho chtějí koupit).

- výběrem cílové skupiny neoslovíte všechny, které chcete. Není totiž možné podle chování na internetu najít všechny se zájmem o koupi auta nebo o rekreační běhání.

Při plánování kampaně cílené na novou konkrétní cílovou skupinu proto vyzkoušejte několik reklamních systémů, zvýšíte tím pravděpodobnost, že najdete systém pro nejpřesnější / nejefektivnější cílení (pro každou cílovou skupinu může fungovat jiný reklamní systém a nedá se obecně říci, že jeden systém funguje na všechno lépe nebo hůře). Zkoušejte více nastavení a více systémů, aby se vám nestalo, že podstatná část vašich potenciálních zákazníků o vás ani neví, protože pro tento účel nevyužívá vyhledávání nebo nepoužívá vámi preferovanou sociální síť.

 

 
5. Reklamní aktivity bez retargetinguKaždá dobrá reklama na internetu se skládá ze dvou částí. V první řadě ukážete reklamní banner, reklamní text nebo reklamní video potenciálním zákazníkům, abyste posílili zájem o svůj produkt a svou firmu. Část oslovených lidí na reklamu i klikne, aby se dozvěděli o nabídce více, případně koupili produkt a stali se vašimi zákazníky. Je plýtváním peněz, když dále nepracujete se zájemci o váš produkt, kteří navštívili váš web nebo se zákazníky, kteří si od vás mohou koupit něco jiného. Proto musí každá reklamní kampaň na internetu obsahovat retargetingovou část, která se snaží ze zájemce udělat kupujícího zákazníka a ze zákazníka loajálního zákazníka a fanouška vaší značky.

 

 
Poradíme vám, jak na úspěšnou kampaňPodívejte se na produkty Etargetu, které vám umožní dělat méně chyb v online reklamě nebo se s důvěrou obraťte na naše odborníky, kteří vám rádi pomohou.

 


Další články
Inzerování na prémiových stránkách výrazně zvyšuje vliv značky na konzumenta reklamy
 
Američtí výzkumníci z comSCORE porovnávali výkon reklam zobrazovaných na prémiových webech a na ostatních stránkách.
Jak si dnes klienti kupují bannerovou reklamu na internetu
 
Za poslední roky se zásadně změnil způsob nákupu reklamy na internetu. O vývoji, změnách a budoucnosti v této oblasti jsme se bavili s ředitelem Etargetu, Marcelem Vaššem.
Tři způsoby, kterými oslovíte lidi reklamou zpoplatněnou za kliknutí
 
Populární reklamní formát na internetu, nazývaný PPC reklama, využívají tisíce firem. Důvodem je cenová efektivita a úspěšnost v několika oblastech marketingové komunikace. Na co se tato reklama dá použít a s čím byste u této reklamy naopak neměli počítat?
 
Kontakt

ETARGET SE Na Folimance 2155/15 120 00 Praha 2

obchod@etarget.cz

+420 222 352 303